GANADORA DEL CONCURSO 'CREEPY STORIES'

Aquí tenemos la historia ganadora del concurso que organiza para Haloween, 'Creepy Stories', el departamento de inglés de nuestro centro. Enhorabuena a la ganadora.

LAST MEMORY

The shadow

Yesterday was Halloween's night. I was supposed to meet my friends, so I started to get ready.

It was a cold day. I was taking my jacket when I heard someone screaming and a few seconds later I heard a firecracker. I thought they would be children.

I left home and closed the door with keys because there weren't no one at home. I started walking towards my friend's house. Then, I looked up and my heartbeat began to speed up, my legs were shaking. There was a male or maybe female shadow dressed in black with a knife in his hand. By its shape I realised that it was a man, but I wasn't entirely sure.

I took three steps back to reach the corner and take another street. The shadow didn't move.

When I took the other street and looked ahead, there it was, the shadow again. “Maybe its a prank from my friends” I thought, but it was exactly the same shadow, the same man. Same height, same width, same distance and same position. How has he gotten there so fast? I repeated the same thing that I did before and went back. I was terrified. This time I took to the right. And then, ther it was again. On that moment my pulsations increased even more, I felt the tears on my cheeks and I started to scream. I closed my eyes strongly. When I oppened them, my heart stopped beating. The man was millimeters of me, I could feel his breathing. I screamed louder.

Suddenly, I don't know what happened but I'm walking through the town. Nobody can hear me, nobody can feel me, nobody can see me.

I think I'm dead.

APP DE LA UCA

La UCA ha creado una aplicación para el móvil con toda la información que necesita el alumnado de 2º de Bachillerato y 2º de Ciclos Formativos de Grado Superior, para acceder a la Universidad: Grados, Centros, Instalaciones, Plazos, Contactos ... Dicha aplicación la podéis descargar en el siguiente enlace:

CAMPAÑA DE RECOGIDA DE ALIMENTOS

Como otros años, la asociación Amigos Solidarios por Barbate, organiza la campaña de recogida de alimentos para ayudar a las familias más necesitadas de nuestro entorno.

Cualquier persona que quiera colaborar puede acercar alimentos básicos a nuestro centro, o donar en metálico en conserjería (nuestro AMPA se encargará de comprar los alimentos).

Beca 6000 para el curso escolar 2017-2018

Con fecha 10 de noviembre de 2017 se ha publicado en el Boletín Oficial de la Junta de Andalucía la Resolución de 26 de octubre de 2017, de la Dirección General de Participación y Equidad, por la que se efectúa la convocatoria pública de la Beca 6000 dirigida a facilitar la permanencia en el sistema educativo del alumnado de Bachillerato o de ciclos formativos de grado medio de formación profesional inicial para el curso escolar 2017-2018

Solicitud de la Beca 6000